.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دودكش ايمن در گيلان اختراع شد

دو دانش‌آموز رشته رياضي‌فيزيك گيلاني دودكش ايمن با سه تا هفت درصد بهسوزي در مصرف سوخت را اختراع كردند.

رويين رسولي يكي از دو دانش‌آموز مخترع دستگاه مذكور امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به آمار زياد مرگ و مير براثر خفگي افراد ناشي از عدم كلاهك ايمني در دودكش‌هاي منازل يا محل كار، اظهار داشت: دودكش ايمن، دودكشي با كارآيي فوق‌العاده است زيرا مي‌تواند در هنگام وزش باد به بهترين نحو عمل خروج گازهاي سمي و مضر وسايل گرمازا را بدون نياز به هيچ منبع انرژي انجام دهد.
وي با بيان اينكه دودكش‌هاي معمولي كارآيي لازم براي دفع گازهاي سمي در هنگام وزش بادهاي شديد را ندارند، افزود: اين در حالي است كه دودكش مذكور علاوه بر مسدود كردن مسير باد براي ورود به داخل لوله به دليل شكل خاص طراحي خود، در داخل آن نيز مكش ايجاد كرده و همچنين با تسهيل احتراق و بهسوزي مي‌تواند مصرف سوخت را به ميزان زيادي كاهش دهد.
سهيل يوسفي مخترع ديگر دودكش مذكور نيز در ادامه اين گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اينكه اين اختراع به تاييد دانشگاه گيلان نيز رسيده است، بيان داشت: ساخت اين دودكش به همراه كلاهك آن بالغ بر 20 هزار تومان هزينه دارد كه در صورت توليد انبوه از قيمت آن كاسته مي‌شود.
اين دانش‌آموز و مخترع گيلاني بر ضرورت كاهش و تنظيم مصارف سوخت خانگي به ويژه در زمستان تاكيد كرد و اظهار داشت: از مسئولان استاني به ويژه استاندار محترم گيلان مي‌خواهيم ما را در اجراي اين پروژه ياري كنند تا با نصب اين دودكش بر سقف تمام خانه‌ها و واحدهاي صنعتي سهم عمده‌اي در كاهش مصرف سوخت استان و همچنين جلوگيري از تلفات جاني ناشي از عدم ايمن بودن دودكش‌ها ايفا كنيم.
به گزارش خبرنگار فارس، اين دو دانش‌آموز مخترع عضو بنياد ملي نخبگان معاونت علمي و فناوري رئيس جمهوري و دانش‌آموز مدرسه استعدادهاي درخشان رشت هستند و اختراع دودكش ايمن آنها نيز به شماره ثبت 65134 است.
اين اختراع در چهارمين نمايشگاه فكر برتر اسفند 89 و سومين جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي فجر انقلاب اسلامي شركت كرده و تقدير شده است./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.765 seconds.